Vinprovning

Igår var det dax igen med vår vinprovning och jag var först 2009 och vårt mål är att vi ska träffas hos alla en gång på året och det blir fem gånger. Jag gick och pysslade, ska man ha fest då är det en bra anledning till att få ordning på huset. Då kommer min goa kompis till mig på snabbvisit och det blir varmt i hjärtat när hon kommer. Hon kom från frissan och hade klippt en jättetuff frisyr som verkligen klädde henne. Och jag fick 100 värmeljus av henne så min värme den stanna kvar hela kvällen. Tack min vän!
Nu kommer  mina andra kompisar och dom stormar in alla på en gång. Här är snorhalt på gården så på förmiddagen ringer jag en av tjejerna och undrar om maken kör henne till mig. Så skulle ske och då bad jag att alla tjejerna skulle få åka med. För benbrott vill jag inte ha på mitt samvete. Tack för skjutsen Gunnar du är en ängel.
Oj va roligt att träffas det var ungefär tre månader sedan vi hade vinprovning så nu hade vi mycket att prata om. Vi kom nästan av oss med vinprovningen för munnarna var nog uppsmorda. Vi prova och prova det tog tid för munnarna fladdrar åt alla håll så mycket hade vi att prata om. Det är så att vi avtäcker inga flaskor förrän vi är överens om druvan. Vi kom efter lång tid till skott med avtäckningen och det finns flera duktiga kännare så självklart var det rätt alla tre flaskorna. 
Jag minns när vi började träffas då tänkte jag, det här klarar jag aldrig att känna druva, inte vad jag glad i vin heller absolut inte röda viner,  Jag tänkte många gånger vad har jag gett mig in på men idag är jag mer än glad för jag har lärt mig mycket och vi är ett riktigt glatt gäng. När avtäckningen skett kommer maten fram som vinet är anpassat efter och det var riktigt gott. Vi köper något billigare vin och lite dyrare och denna gången var det billigaste godast. Igår tittade vi över våra besparingar och vi hade lite pengar var och en så nu planerar vi för något roligt tillsammans. 
Här ser ni flaskorna innan avtäckning. Vi hörs ha det gott! 

Kommentarer
Postat av: Helen

Verkar som att ni hade en kanontrevlig kväll! :-) Du får berätta sen om det var några goda viner som du kan rekomendera. Ses och hörs snart hoppas jag! kramar!

2009-02-01 @ 18:37:02
URL: http://helenssida.blogspot.com
Postat av: Pia

Nu var det min tur att bli glad över vad du skrivit om mig.Tackar,tackar.

Ett lite ord eller en liten handling kan göra såå gott hos en annan med människa det är då säkert. kram på dig!

2009-02-01 @ 20:27:05
Postat av: ps

Du milde så glad jag blev när jag såg att du börjat blogga igen då vet jag att du mår lite bättre.Snygg arm vid flaskorna!!!! Kram TACK..

2009-02-01 @ 23:24:05
Postat av: BB

Tack för den trevliga vinkvällen,och det blir en resa ganska snart också.Bra fixat.

krammar från BB.

2009-02-06 @ 17:17:29
Postat av: helena

HO HO Så damerna har haft VIN(Gurgel) KVÄLL... Kul att de gamle kan hitta på nåt dom med... FNISS

Krammm Din dotter

2009-02-16 @ 16:40:28
URL: http://hovslageri.blogg.se/
Postat av: helena

utmärkelse på min blogg till dej... Pöss

2009-03-15 @ 18:41:23
URL: http://hovslageri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0