Tomteparad

Nu har mina tomtar fått återgå till sin förvaring inslagna i silkespapper. I år hade jag städat ur en gardrob på andra våningen för att förvara julsaker i.  Det var inte tänkbart att ha dom inne när alla bodde hemma. Men nu har jag som sagt gjort mig av med massor av saker, det jag inte haft på ett år åker ut. Jag har fått utrymme i gardrober och det känns riktigt
skönt, att sortera och slänga har jag hållt på med i många år.
 .  
Jag har kvar adventsljusstakarna och min gran för den är jättefin inte ett barr har ramlat. Sedan har jag klippt av amaryllis och satt på köksbordet. Tjugonde Knut då ska julen ut och vi nalkas däråt. När barnen var små skulle vi ha kvar granen tills vår äldsta dotters födelsedag 23 januari det var hellt okej. Men så fick vi ett barn till som fyllde den 11 februari och då skulle den vara kvar till hon haft kalas puu. Vårt tredje barn fyller i juni och det var helt omöjligt att ha den kvar tack o lov för det.
Men ett år när kalasen var över hade granen skjutit massa skott då kunde vi inte kasta ut den för det. Oj vad vacker den var och far i huset  blev som ett barn och skötte denna gran som ett sköttebarn. Till påsk sattes påskfjädrar i granen och vi firade påsk med en en taggig gran istället för björkris. Det året kommer alla i familjen ihåg och det är något som pratas om än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0