Tapeter

Efter 35 år med samma tapet har jag bestämt mig, nu ska jag göra om i vardagsrummet. På 70-talet bestämde vi en randig kinnasandstapet som vi bara tyckte var det finaste vi sett. Bernts farbror tapetserade hos oss och ifrågasatte oss 105 kr rullen och vardagsrummet är 36 kvm. Det var onödigt när det fanns jättefina för 25 kr men vi skulle bara ha dom vi valt. Jag har älskat dessa tapeter men nu är jag trött på dom, så sagt och gjort nu har jag köpt nya. När yngsta dottern fick höra det fick hon en "snyftattack" det var inte sant här ska vara som det alltid varit. Jag höll på att falla dit men jag sträckte på mig och tala om att jag bestämt mig. När jag berättade för min mellandotter svarade hon mig inte utan tyckte jag kunde måla taket. Alla tycker lika mycket om tapeten men livet går vidare och äldsta dottern och hennes man ska hjälpa mig och göra om vardagsrummet. Taket ska målas och väggarna ska göras om. Jag valde en ursnygg tapet på Sandbergs i Ulricehamn som fondvägg resten ska målas. Nu har alla hämtat sig från chocken och ser positivt på förändringen. Jag kommer att lägga ut bilder från nu och efter förändringen.  

Kommentarer
Postat av: Helen

Inte är dom tapeterna i vardagsrummet så gamla? Ja det är alltid så med förändringar, i början när jag flyttat hemifrån och mamma o pappa bestämde sej för att göra om var det som att förstöra mitt älskade barndomshem, men när de var färdiga med resultatet så blev det inte så tokigt, barndomshemmet finns ju kvar än.;-) Man behöver förnya sej och göra om hemma! Väntar med spänning på resultatet! :-) Kramar

2009-01-19 @ 11:29:17
URL: http://helenssida.blogspot.com
Postat av: Pia

Det kommer säkert att bli skit snyggt,det tror jag,Ni har såå fint och ombonad i hela ert hem.Frågan är om det kan bli bättre??? Men nu när ni har en egen heminredare på plats,så om inte blir det ju förändringar....

Ska bli spännande att se slut resultatet.

Kram Pia

2009-01-22 @ 22:41:42
Postat av: Jessica

Det blir tufft att få se mitt gamla hem bli renoverat, men jag förstår också att man måste göra det ibland för att "sköta" huset. Man ska också förnya sitt liv och även huset någon gång! Puss älskar dig mamma

2009-01-27 @ 11:39:04
URL: http://ahlinder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0