Nu är det på gång

Linda kom hem en dag och säger vad tråkigt tv- rummet är allt var vit och en fondvägg skulle inte skada. Igår kom hon och började tapetsera tv-rummet på andra våningen.Jag har inhandlat en ursnygg (enligt mej) tapet på Sandbergs i Ulricehamn med guldpapegojer och blomgrenar med blå bakgrund. Ni får ett smakprov på brun bakgrund här.


Idag har hon fått upp nästan hälften och man börjar se hur fint det blir, det var bra att hon säger ifrån när man inte ser själv. Man blir lätt hemmablind. Nu tänker ni men storarummet skulle det inte bli nya tapeter där också? Jo men det ska komma igång på lördag. Jag ska ha vinprovning på fredag kväll och då kan det vara roligt med ordning i rummet. För ni vet hur man drar till det när man ska göra något, allt blir upp och ner (jag har den förmågan). Men nu har jag Linda och Niclas här och dom brukar hålla fin ordning hela tiden dom arbetar, jag beundrar dom verkligen. Jag kan bara konstatera vi är olika. Men möblerna måste flyttas och då blir det svårt att bjuda in mina kompisar till att sitta i rummet. När vi träffas vill vi njuta och mysa tillsammans och då måste vi kunna sitta bra.
Vinprovning är något man önskade fler provade på för det är kul när man lär sig olika druvor och länder där vinet kommer ifrån. Vi har tre viner och och flaskorna är förtäckta så ingen vet något mer än färgen. Vi kör runt alla flaskorna och slår upp i varje glas sedan kollar vi färg, syra, smak och därefter kan någon säga direkt vad det är för något vin och det diskuteras. När alla har sagt sitt avtäcker vi vinflaskorna och konstaterar om vi hade fel eller rätt. Sedan serveras en maträtt som passar till vinerna och då diskuteras det men när allt är klart med vinerna har vi en gemenskap som är fantastisk. Vi sjunger och pratar till lång fram på natten och så har vi gjort i många år. 

Kommentarer
Postat av: Helen

Väntar med spänning på resultatet! :-) Kramar

2009-01-31 @ 16:50:40
URL: http://helenssida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0