Tiden rinner iväg

Oj vad tiden går fort snart är det jul igen. Jag har börjat förbereda lite julklappar med att baka lite kakor. Tänkte att det kan vara roligt att ge bort. Jag tycker det är roligt att baka för då går tiden mycket fort, och min man är mycket inställsam då. Konstigt men det blir alltid lite kanter och misslyckande och vad tror ni dom hamnar om inte i magen på mina män.

Nu undrar ni allt vad jag menar när jag säger mina män! men det är så, jag har två dagtid för det mesta. Min man har assistenter som är vid hans sida och den manlige är lika glad i kakor som min man. Nästan slagsmål om det jag tar bort och anser inte duger. Det är bra med smakråd för båda vet vad dom tycker om så valet är lätt för mig om jag ska baka samma kakor eller ta ett nytt recept.

I onsdags inspirerades jag av Leilas julbak och bakade sedan hennes goda kakor och då var det inte svårt att få hjälp med att hacka chokladen så jag har även nytta av mina goingar. Nu undrar ni kanske hur jag står ut med två gubbar i huset men det är något man få lära sig och det går fint, den gubben jag är gift med är 63 år och den andre 23 år så ni förstår att jag är lyckligt lottad. 

Min mans assistent har vi tagit till vårt hjärta hela familjen, han kom till oss efter han gått ur gymnasiet och sedan stannat kvar, han känns som vår son. Vi tackar Jonnie och Berit för deras goe son som vi fått lära känna och ha glädje tillsammans med. Nu kanske ni tänker dom andre assistenterna är inte dom lika omtyckta, jo det är dom och det är våra barn och mågar. Som ni förstår har vi det mycket bra med min mans assistenter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan ställa uppp som provsmakare, om dina män skulle tröttna eller bli för mätta ! Kram AG

2008-11-25 @ 23:11:12
Postat av: Helena

FNISS Dina lussekatter går verkligen hem.. så jag äter gärna med och provsmakar

2008-11-28 @ 16:13:37
URL: http://hovslageri.blogg.se/
Postat av: Katja

Hej Lotta

Nu har jag kollat in din + döttrarnas bloggar :)

Kikar in fler gånger

Ha det gott

kram Katja

2008-12-01 @ 18:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0