Underbara luciadag

Nu har vi firat lusse och allt därtill. Det är inte alla år man har en vit lussehelg men i år var det underbart några grader kallt och snön yrde. Tänk vad beroende man är av väder för att inta den rätta stämningen.
Jag älskar december för då kommer ljusen fram i de flesta fönster i vårt avlånga land. Själv tänder jag massor av ljus och lussedagen tände jag kakelugnen och satte mig framför brasan med en kopp nykokt kaffe och en lussebulle med saffran i det är bara så härligt.

Jag var med min mellandotter och hennes man i Borås i helgen. Jag njuter verkligen när jag får sitta i baksättet och njuta av att slippa köra bilen. Eftersom jag alltid kör när min man och jag är ute och åker så känns det lyxigt att bara få vara och titta på allt vackert i alla fönster man åker förbi i juletid. Och när vi åkt en bit ville herren i bilen åka och titta på en sak då frågade han lite försynt om det var okej. Jag blev mer än glad över denna fråga som själklart blev, kör vart du vill jag hänger med er. Vi far förbi Torpa stenhus och Hofsnäs och där var så jättemysigt. Vi har en otroligt vacker bygd med fina
sjöar,  skogar och små röda stugor med vita knutar. Oj vad kul att du åkte denna vägen så vi fick se Julmarknaden sa jag till Robban, Jaja mamma det var nog bara för han skulle kolla skogen jag brukar få åka på sådana rundor. Då såg jag glimten i ögat på Robban, det var sant det Helena sa. Men strunt i det,  jag tyckte det var toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0