Julen är över

Nu var det över igen, samma varje år alla jäktar och stökar och sliter för några dagar. Jag gör det inte längre för det blir frid i huset ändå. Jag tycker inte om så mycket saker som står på varandra utan en renare jul. Nu för tiden vill jag inte ha små tomtar överallt utan lite större men gammaldags. Julkulor finns både i glas och utsmyckade, man behöver inte hänga dom i granen bara utan i fönster. I år inhandlade jag handgjorda glaskulor till köksfönstren och dom kommer att få hänga kvar ett tag för dom är otroligt vackra. Dom var handmålade i silver. Det röda som går genom julen är fantastiskt vackert ihop med svart och silver. I är föll jag för dom färgerna och det har varit mysigt. Sedan detta med julklappar tycker jag är ganska tråkigt att köpa, jag köper lite då och då under året till barnbarnen för det är barnens jul. Jag ger mina flickor en liten julklapp, i år var det fotvårdsmassage med fotvård, i en liten fin låda med div. artiklar för egenvård. Detta fick räcka för mig. Mormors julbingo är den bästa händelsen på julen, ingen i familjen vill missa detta. Ett enkelt men trivsamt spel med en tärning och får man nr. 1,6 vinner man en julklapp men var inte för säker. När alla julklapparna är slut då startar vi om och samma nummer gäller men nu blir det ett riv att ta paket från varandra. När klockan ringer lägger sig lugnet och man öppnar och tänker till vill jag ha denna paket? eller kanske någon annan behöver den bättre, det är underbart som förälder att få vara med och se hur väl dom kommer överens om det dom fick. Och så kommer vi till maten på julafton och det är konstigt varje jul säger vi! nästa år drar vi ner på det för vi behöver inte ha allt detta. Visst om jag tänker 35 år tillbaka så har vi mindre men det är förmycket ändå tycker jag som hade varit nöjd med jansson, skinka&smörgås och gröt. Men den ene vill ha det och den andre det, vi hade för mycket i år också. Men nästa år då ska det bli annat. Nu tänker ni fick hon inget själv i julklapp, jo det fick jag av mina barnbarn dom hade handlat själva och det är underbart när dom valt ut saker till mormor. Kort på dom och ljus och julkulor, dom vet vad jag tycker om de små änglarna. Men bäst av allt är kram efter kram man får av dom, och deras underbara kommentarer när dom berättar saker för mig det är lyckan i livet. Nu vill jag önska er GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0