Änglar



Jag älskar änglar, dom betyder mycket för mig. Jag vill ha änglar runt mig för dom är otroligt vackra och inge en varm stämmning. Denna julen har jag fått en ny ängel av en mycket kär vän, den skulle trumpeta för mig hela julen. Det var så min vän sa när jag fick den,  jag skulle inte glömde henne. En sådan vän glömmer man inte hon betyder otroligt mycket för mig. Att ha vänner man kan lita på och vara med utan att man behöver vara på ett speciellt sätt det är underbart och man blir varm av glädje när man tänker på det.
Livet har mycket gott att glädjas över och det är ofta inga stora saker utan det gäller att se och ta vara på det lilla som finns i vadagen.
Igår var jag hos min yngsta dotter och lekte med mitt barnbarn Agnes, det var dockor och dockkläder som skulle av och på dockorna. Men herregud två år och minst tio dockor och massor av fina dockkläder som hon kunde välja på, jag som mormor blev snurrig i huvudet. Barn idag har för mycket saker och många som inte passar åldern. Så upp på vinden med en del av sakerna för att byta ut ibland, då blir det roligt att leka med det  man har framme och det stimulerar mer barnet.  Jag har fler barnbarn och det var samma där, jag blev  vimsig över alla leksaker. Om man har för mycket leksaker kan man inte leka, för barn har otroligt svårt att välja. Jag kan konstatera att ingen av familjerna behöver mer leksaker inom den närmaste tiden. Nu får man spara för framtiden.
Jag och mina flickor har en nära relation och jag tänker ibland när jag säger saker som detta om leksakerna, nu blir dom sura på kärringen !! Men dom visar inget och det tycker jag är fantastiskt ! dom säger att dom tänkt detsamma men det har bara inte blivit av. Jag längtar till nästa gång jag kommer till mina små godingar.

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej på dig Lotta.Fin blogg det var,och fint skrivit du har.Kramar från Pia

2009-01-02 @ 09:28:39
Postat av: Pia

Hej på dig Lotta.Fin blogg det var,och fint skrivit du har.Kramar från Pia

2009-01-02 @ 09:30:07
URL: http://frunosstunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0