Jag längtar tillbaka till arbetet

Jag har ett härligt gäng arbetskamrater som jag har arbetat tillsammans med i tio år. Jag har varit sjukskriven två år och jag längtar verkligen tillbaka.

Min högsta önskan är ett trollspö som jag kunde svänga och vips så leker livet igen. Men så enkelt är det inte, tiden måste vara med mig. Jag beundrar alla mina arbetskamrater för kontakten mellan oss har funnits hela tiden fast jag varit borta så länge.

En av arbetskamraterna har slutat pga pension och flyttat till grannstaden. Vi blev hembjudna till henne en torsdags kväll efter jobbet.


Jätteroligt när någon ordnar så vi kan träffas. Tala om kalas!! Hon hade dukat upp tre goda pajer med trattkantareller, skinka och skaldjur. Till detta kunde vi njuta av sallader, soltorkade tomater i olja, oliver, gurka, paprika och några goda såser. Vi fick även en ostbricka med fyra goda ostar och druvor och härliga kex att smaska på. Dryck till maten fanns att välja på från vin till ramlösa och cider.
 
Höjdpunkten på kvällen var hennes underbara tårta med kaffe. Hon hade bakat nötkaka med chokladfyllning ojoj vad smaskens. Kvällen bara flög iväg efter mycket skratt och prat i mun på varandra.

Tusen Tack Marita för en härlig höstkväll tillsammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0