Andra advent

image5
Filippa


Idag har varit en dag med mycket glädje. Jag har pratat med min kusin som bor i Sydafrika, där skiner solen och hon badade i poolen. Hon och dottern skulle gå och dansa magdans i eftermiddag. Oj vad modiga dom är. Men i Afrika dansar man i glädje mycket mer än vad vi gör här. Är dom på fest kan någon börja dansa och alla följer efter. Den gång vi följer efter varandra är när vi dansar små grodorna och det är ett evigt kvackande till midsommar och julfester. Vi skulle nog behöva ta till en tradition att dansa av glädje fast vi behövde inte visa magen, vi har ett kyligare klimat. Men att dansa och våga släppa lös skulle inte vara fel.


Jag var bjuden på middag till klockan ett och det var en härlig tillställning. Jag blev bjuden på Tacos och det var fantastiskt gott, alla dessa goda grönsaker och hemmagjorda såser smakade bra. Vi fick glögg och pepparkakor på eftermiddagen. Dom hade tänt upp massor av ljus och det luktade gott av hyacinter. Vi hade en härlig stund tillsammans. Tusen tack! ni förgyller tillvaron.


Väl hemkommen, ska jag göra dom sista julkorten för snart är det sista inlämningsdagen för julpost. Att göra kort är en av mina roligaste intressen och det har jag gjort i jättemånga år. När jag började var vi inte många som höll på med korttillverkning, men nu har det blivit poppis och många gör jättefina kort. Idag kan man gå in på internet och titta på kort som folk lägger ut.

Hunden ni ser på kortet är Filippa tre och ett halvt år, en så kallad nannydog. Hon är tillgiven och mycket sällskapsjuk och jättemysig. 


Kommentarer
Postat av: peggy

Vad kul att du börjat skriva igen,läser det som hänt med glädje.Kram PS

2007-12-13 @ 10:25:07
Postat av: Jessie

Ja nu börjar lilla skitungen bli stor! Äntligen! PUSS och jag älskar dig mamma!

2008-02-03 @ 19:39:43
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: Jessie

Men uppdatera va? :)

2008-04-11 @ 07:21:45
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: Åsa!

tack för inlägget =) ja han e söt hihi... men e det inte dags för en liten uppdatering nu? ;-) kram Åsa

2008-05-18 @ 16:02:47
URL: http://vasaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0